uppdatering

På bloggen skriver jag i enkel dagboksform vad jag gör och tänker. Välkommen att dela min resa!
Just nu har bloggen en paus. Eventuella kommentarer skickas automatiskt vidare till min e-post.

tisdag 18 augusti 2015

Tillbaka till Johannelund

I dag åkte jag till Johannelund efter ett långt sommarlov.
Välkommen hem!
I fikarummet Kaffernaum finns nya, fina kuddar och jag misstänker att det är vår hustomte Omar som har fixat hit dem, liksom han alltid pysslar om fikarummet och studentköket, till sina medstudenters glädje.
I biblioteket låg det två böcker framme på bordet där jag satte mig. Någon hade glömt en privat bok om den helige Ande och någon hade lämnat kvar litteratur om profeten Amos. Om nu Amos och den Helige Ande är med mig när jag sätter mig för att skriva min kandidatuppsats, så känner jag mig trygg. Det här blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar